søndag den 3. august 2008

Så er vi på vandet igen.

Efter en uges sommerferie var mandagspigerne atter klar til at indtage Sorø sø mandag d.28. juli.
Mette og familie havde været i London. De havde en rigtig god tur, jeg gik lidt glip af detaljerne pga det forsat manglende samtale anlæg i båden. Mette og jeg sad længst muligt fra hinanden.
Gitte og Kåre havde været i sommerhuset i Sverige med mange gæster og en hel del arbejde med at færdiggøre den nye terrasse.
Pia og Jesper havde været en tur i Vildbjerg og var gået helt vilde i en skobutik med udsalg ikke mindre end 6 par sko til samlingen derhjemme og hvem fik mon 4 par ??????
Annes og familien har været en uge på Rømø for flere uger siden og er allerede godt igang med job igen.
Jeg selv og familien er netop hjemkommet fra Verdens Mesterskaberne i roning for junior og senior i Østrig. Yngste søn Nikolaj er sammen med sin makker Jonas nu 7. bedste - junior toer uden styrmand - i verden. Vi er ikke så lidt stolte.

Sommervejr var det, ca 30 grader med sol fra en skyfri himmel. Så der var mulighed for at lufte sommer garderoben.

Jeg skulle heldigvis være første styrmand og kunne derfor tage det hele ganske afslappet i første omgang. Gitte var 2.styrmand og desværre ikke indstillet på at overlade denne post til mig på hele turen. Derfor gik tempoet til - 2. Da jeg tog over på stroke pladsen. Hvilket var ganske behageligt. Der blev også holdt flere lange pauser hvor benene blev kølet af i vandet.

Vi oplevede et helt nyt fænomen på Sorø Sø. En familie holder sommerferie på søen i en hjemmebygget flåde der faktisk var i stand til at holde sig flydende. De så ud til at være igang med opvasken , da vi kom forbi. Det sendte vores tanker tilbage til 60ernes hippier. Det er spændende at se hvor længe de kan få lov at blive på søen.

Turen sluttede med badning for dem der ikke er kyllinger og det er kun undertegnede der kan prale med at have taget en svømmetur.

kh Janet

1 kommentar:

Anonym sagde ...

spændende at se om den søsatte familie er på vandet i morgen??
hvor der i øvrigt IKKE er lovet mandagspigevejr...så jeg tager IKKE badedragt med...bare sådan så I ved det på forhånd:-)